Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Zrychlete svůj metabolismus

Nedávno vám bylo třicet a zdá se, že váha už se nehýbe směrem dolů? Ale jak je to možné, vždyť se hýbete a o nějakém obžerství také nemůže být řeč? V čem je tedy problém? Je to v metabolismu, je třeba jej trochu nakopnout.

Osobní váha s činkami a metrem

Pravidla přírody

Příroda ovlivňuje i nás. S přibývajícím věkem prostě naše tělo nefunguje tak jednoduše jako za mlada. Kromě metabolismu se zpomalují některé funkce mozku a pomaleji nám rostou vlasy. Naše tělo se s postupujícím věkem neumí tak dobře zbavovat nadbytečných kalorií a udržovat krásnou postavu. Po třicítce zapomeňte na to, že spořádáte celou tabulku čokolády na posezení a nikde se to neprojeví.

Chce to více pohybu

Zvolte sport, který máte nejraději, je to celkem jedno, hlavní je, že se budete hýbat. Pokud chcete rychlý efekt, bude nejvhodnější aerobní cvičení a trénink v posilovně. Tímto cvičením spálíte až 2x více kalorií než při jiném cvičení. Aerobic s posilovnou se významně podílí na tvorbě svalové hmoty. Pamatujte, že čím více máte vypracované svaly, tím lépe budete kalorie spalovat. Proč? Protože na rozdíl od tuků, které jen tak leží, jsou svaly v neustálém pohybu. Během cvičení střídejte vyšší zátěž s menší, což aktivuje spalování kalorií ještě nějaký čas po cvičení. Nezapomeňte pěkně protáhnout celé tělo, tím také podpoříte spalování kalorií.

Nepodceňujte snídani

V noci se metabolismus výrazně zpomaluje, takže je důležité jej po ránu nastartovat. V případě, že se na snídani vykašlete a ani si neprotáhnete tělo, zůstane látková výměna utlumena a nebude úplně fungovat po celý den. Samozřejmě platí pravidlo, že pokud vynecháte snídaní, více si dopřejete během odpoledne, což určitě dobré není. Co možná nevíte? Ráno je hladina hormonu kortizolu, který podporuje využití kalorií pro stavbu svalové hmoty nejvyšší.

Pravidelné stravování

Jídlo v uspěchané době stěží stíháme, ale je třeba na pravidelnosti zapracovat. Vždyť jen samotné žvýkání, trávení a vstřebávání metabolismus stimuluje. Čím častěji budete jíst, tím více metabolismus podpoříte. Zapomeňte na velké časové prodlevy mezi jídly, to je metabolismus úplně bez práce. Pokud se nenajíte déle než čtyři hodiny, dostanete se do stavu hladovění. Pro tělo to znamená vyhlášení nouzového stavu, zpomalí rychlost spalování kalorií a začne je ukládat ve formě tuků. Řešení tedy spočívá v malých pravidelných porcích, které nedovolí organismu ukládat tukové zásoby na horší časy.

Znáte chytré potraviny?

Pozor nepleťte si zdravé a chytré potraviny, nejde o totéž. Nejdůležitější je kombinace všech potřebných živin. Konzumujte více bílkovin, ideálně s každým jídlem. Tělo je potřebuje pro tvorbu svalové hmoty a k jejich trávení spotřebuje organismus více energie než při trávení sacharidů. Dejte si ke snídani jogurt, k obědu netučnou drůbež a k večeři mořskou rybu, samozřejmě nezapomeňte jídlo doplnit zeleninou. Mezi jídly zobejte třeba ořechy obsahující omega-3 mastné kyseliny. Dodávají pocit sytosti, takže snižují příjem dalších kalorií. Nezapomínejte na potraviny obsahující vlákninu a ty, které uvolňují cukry postupně. Velmi důležitý je pitný režim, dehydratace metabolismus zpomaluje.

Běžte dříve do postele

Dostatek kvalitního spánku je důležitý nejen pro psychický stav, ale také pro krásu a dokonalou postavu. V případě, že si pospíte o dvě hodiny méně než obvykle, nečekejte nic dobrého. Zmocní se vás hormonální bouře. Organismus je unavený a bude ve stresu, tím pádem bude produkovat méně kortizolu a to až o 50 %. Snížená hladina hormonu se podepíše na zvýšené chuti k jídlu a přejídání. Pokud spíte méně než šest hodin, zaděláváte si na nadváhu.

Mezi potraviny a nápoje, které váš metabolismus nakopnou, patří zelený čaj a to díky vysokému obsahu polyfenolů. Podílí se na spalování kalorií a metabolismus stimuluje celkově. Pomůže také ostré jídlo, to zrychlí metabolismus zvýšením tělesné teploty, což nutí organismus využívat uložené tukové zásoby. Nezapomeňte do svého jídelníčku zařadit jablka, sóju a oves. Všechny tři vyjmenované potraviny jsou výborným zdrojem vlákniny.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů