Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Zůstaňte i v zimě štíhlá

Udržet si v zimě štíhlý pás je mnohem těžší než v horkých letních dnech. Jsme unavenější, máme větší chuť jídlu a menší k pohybu. Přesto si lze díky jednoduchým trikům váhu udržet.

Vidlička obtočená metrem

Upravte jídelníček – a nemusíte držet dietu

Chuť k jídlu se v závislosti na ročním období mění. V létě nemáme tak často hlad a chuť na kalorické bomby jako v zimě. Pokud ale zhřešíte mezi 13 a 15 hodinou, nemusíte se o svou linii tolik bát. V této době totiž tělo spaluje nejrychleji, kdežto po patnácté hodině dochází k ochlazování organismu a k večeru se trávicí systém chystá ke spánku. To nejhorší, co můžete pro svou linii udělat, je pořádně se po 21. hodině najíst. Samozřejmě platí, že hladovět se nemá, takže uleháte-li na kutě o půlnoci, tři hodiny předtím si něco lehkého dopřát můžete. Ale opravdu jen něco lehkého! Ideální je ovoce nebo zelenina.

Stejně důležité jako vědět, co jíst, je vědět, jak často jíst a jaké porce si nandat. Nemusíte nutně počítat kalorie, stačí si svou obvyklou denní dávku rozdělit do více porcí. Většina lidí je zvyklá pořádně se nasnídat, naobědvat a navečeřet a mezitím možná ještě slupnout nějakou tu kalorickou dobrotu. Přesto všechno jsou neustále hladoví a mají problém udržet své chutě na uzdě.

Pokud si ale snídani rozdělíte na dvě porce, přičemž tu druhou si dáte jako svačinku, oběd si dopřejete poloviční, ale krátce po něm zbaštíte salát a večeři si taktéž rozdělíte do dvou časově oddělených porcí, budete překvapeni, jak se vaše chutě zbrzdí. Pravidelné porce přinutí organismus neustále pracovat, takže bude kalorie spalovat rychleji. Malé porce zase způsobí, že se žaludek smrskne, tudíž vám k zasycení bude stačit opravdu málo. Odpadnou také pocity „nafouknutí“ a únavy a to přece stojí za to!

Nemusíte sportovat, stačí se hýbat

Nebaví vás v zimě sportovat? Potit se pod několika vrstvami oblečení? Pak si buďto vyberte některý z halových sportů, například plavání, voleyball nebo tenis anebo se věnujte jakémukoliv pohybu, který vás baví. Počítá se tanec, nakupování i promilované večery.

Udržujte si dobrou náladu

Jedním z faktorů, které vedou v přibírání na váze, je stres. Pro ženy, které se stresují ze své váhy, je to mnohdy začarovaný kolotoč. Přestože drží všemožné diety a snaží se holdovat pohybu, tukové polštářky se ne a ne hnout z místa. Tehdy bývá na vině právě napětí, které si v těle v důsledku nespokojenosti vytváříme. Tuk pak funguje jako forma ochrany, stresované vyhublé tělo by se totiž složilo dříve než tělo tukem obalené. Jak ale z tohoto kolotoče ven?

Řešení je možná jednodušší, než si myslíte. Stačí dělat to, co vás baví. Věnujte se svým koníčkům, plňte si sny, které rozum dosud odsouvat do pozadí, dělejte si drobné radosti. Spokojenost se pak odrazí i ve vašem úsilí. S úsměvem jde totiž hubnutí samo!

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů