Dehydratace – hrozba léta

V parných letních dnech hrozí dehydratace a vyčerpání organismu. Větší úbytek vody v těle může mít za následek selhání některých orgánů a při ztrátě tekutin větší než 15% může být následkem smrt. Víte, jak se před dehydratací chránit?
Žena ležící na modré osušce na trávě

Léto a dehydratace

Lidské tělo je z větší části tvořeno vodou, která se v horku odpařuje. Proto bychom za parných letních dnů měli vypít až 5 litrů denně. Totéž platí při zvýšené tělesné námaze.

Dehydratace – jak moc je nebezpečná?

Při nedostatku tekutin v těle dochází k narušení chemické rovnováhy mozku a tělo se dostává do toxického stavu. Následně přicházejí komplikace – výpadky paměti, selhání ledvin nebo srdeční zástava.

Pitný režim

Pijte méně a častěji, i tehdy, kdy nemáte žízeň. Vyvarujte se alkoholu, který dehydrataci ještě více prohlubuje. Ideální nejsou ani sladké nápoje (cukr zabraňuje vstřebávání tekutiny), volte raději neperlivé vody (perlivé zvyšují tvorbu moči). Více o pitném režimu se dozvíte zde. Zvýšený příjem tekutin dodržujte nejen v létě a při zvýšené námaze, ale také po opilosti, při těžkých průjmech a zvracení, které také způsobují dehydrataci.

Dehydratace - příznaky

  • máte studené nohy, a to i v teplé místnosti
  • suchá ústa, rty a kůže, ztráta pružnosti pokožky
  • málo moči, tmavá hustá moč
  • nejasné, zapadlé oči
  • netečnost, únava
  • hluboká čára ve středu jazyka

Dehydratace - léčba

  • rehydratační roztok na předpis lékaře
  • dostatek tekutin – cukerný roztok (2 lžičky cukru na 200 ml vody)
  • podávejte tekutiny každé 2 – 3 hodiny, ne alkohol ani mléko!
  • zvracíte-li, užívejte tekutinu jen po několika doušcích po hodině
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2019 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies