Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Jak zhubnout v sauně

Chcete zhubnout pár přebytečných kilogramů pomocí saunování? V našem článku se dozvíte jaké zásady je vhodné dodržovat před, během a po saunování. Jaké obecné účinky má sauna na váš organismus?

Odepínání knoflíku u kalhot

Jak zhubnout v sauně

Na stehnech, hýždích a břiše se u žen usazuje tuk působením pohlavních hormonů. Při zvýšeném nárůstu hmotnosti se tuk hromadí hlavně v těchto partiích. Pokud tukové „polštáře” prohřejeme třeba v sauně či ve skořicových zábalech, obvykle je přehřejeme přes 37 °C. Enzymy tedy opět nemohou pracovat. Princip hubnutí při aplikaci skořicových zábalů, v sauně, či pásů typu tummy-belt či easy-off spočívá v rychlém odvodnění, ne však v odbourání tuků.

 

Sauna má tyto obecně známé účinky

Fáze ohřátí

  • Nárůst tělesné teploty
  • (pokožka +10º C, nitro +1º C)
  • Zvýšení látkové výměny v kůži
  • Vylučování potu
  • Vylučování různých nečistot z pokožky
  • Normalizace krevního tlaku
  • Zlepšení celkového prokrvení pokožky
  • Uvolnění svalů a příjemné psychické uvolnění

Fáze ochlazení

  • Normalizace tělesné teploty
  • Důležité okysličení krve
  • Povzbuzení celkové funkce ledvin
  • Zklidnění srdečního tepu
  • Posílení okrajových krevních cév
  • Psychické povzbuzení
  • Pocit mladosti a osvěžení

Společné účinky saunování

  • Vyčištění pokožky a povzbuzení tvorby nových buněk
  • Otužení organismu
  • Úprava krevního tlaku
  • Povzbuzení činnosti ledvin a hypofýzy
  • Zlepšení prokrvení kůže, sliznic a dýchacích cest

Jak se správně saunovat

Před saunou

  • Po námaze (například plavání) 15 až 20 minut oddechu před saunováním
  • Po jídle počkat až 2 hodiny, případně sníst trochu pečiva nebo ovoce, pečlivé umytí těla
  • Usušení před vstupem do sauny

V sauně

  • Ležet nebo uvolněně sedět (chodidla na úrovni sedění) na druhé nebo třetí lavici po dobu 8 až 12 minut (max. 15 min)
  • Před opuštěním potírny se posadit jako na stoličce

Po opuštění sauny

  • Co nejkratší cestou ihned pod sprchu se studenou vodou, omývat se volným proudem - od nejvzdálenějších míst směrem k srdci.
  • V čase odpočinku (4-5 minut) použít teplou koupel nohou
  • Opakované sprchování s následnou teplou koupelí nohou
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.