Rozcvička po ránu vás nastartuje

Vstávat o něco dřív po ránu jen proto, abychom rozhýbali a nastartovali tělo a mysl na nový den, může být pro někoho nutným zlem, nicméně kdo tak činí získává hodně. Proč je ranní rozvička tak důležitá?

Dívka protahující se na trávě

Vstávat a cvičit!

Pamatujete si na povinné táborové ranní rozcvičky? Jak jste nechtěli trápit sebe a své tělo po ránu, ale po rozcvičce jste se cítili mnohem lépe? Nevstanete i dnes dřív, než je nezbytně nutné? Zkuste to změnit, protože je dokázáno, že ranní rozhýbání těla je mnohem účinnější, než cvičení během dne nebo večer.

Ranní rozcvička ku prospěchu těla a mysli

Ranní ptáčata mají vyhráno: jejich rozhýbané tělo je připraveno zvládat nápor celodenní aktivity, cítí se odolnější vůči stresu, mají lepší náladu a podávají lepší (pracovní) výkony. Cvičení po ránu je prostě nejlepší doping. Lidé cvičící ráno mají také pružnější tělo, lepší zažívání a hned po ránu září štěstím – díky endorfinům. Odpolední a večerní sportovci na tom nejsou a nikdy nebudou se zdravím lépe, přestože věnují sportu stejně nebo i více času.

Ranní rozcvička a jídlo

Víte, že po ránu je nejlepší se nejdříve napít čisté vody a potom sníst jeden plod jakéhokoliv ovoce? Ve vašem žaludku se ani neohřeje a vstřebáte nejvíc vitamínů. 

Rozcvička po ránu podle libosti

Tělo se vám odvděčí – ať už po ránu míříte do posilovny, nebo doma v rohu místnosti protáhnete tělo pomocí sestavy cviků. Výborné je také plavání, běhání, či jízda na kole, ale vždy by tomu měly předcházet cviky na protažení kloubů a svalů.

Rozcvička a protažení

  • Rozcvička je neodmyslitelnou součástí téměř všech sportů, protože zahřívá svaly a předchází sportovním zraněním.
  • Ranní rozcvička, kde budete protahovat svalové partie těla by měla trvat kolem 10 minut.
  • Měly by být rozhýbány všechny klouby od hlavy až po paty, a to nejlépe krouživými pohyby.
  • Pohyby neprovádějte mechanicky, ale soustřeďte se na jednotlivé úkony a dobře dýchejte.
  • Tempo na začátku cvičení volte mírnější a poté intenzitu mírně zvyšujte.
  • Základem rozcvičky by mělo být rovnoměrně rozcvičené tělo, nestačí se jen orientovat na určité partie těla.
  • Cvičení vykonávejte opatrně a nenásilně.
  • Pro intenzivní prokrvení organismu můžete volit také dřepy, sklapovačky či kliky.
  • Nezapomeňte, že by vás pohyb měl především těšit…
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2020 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies