Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Snídaně pro zdraví i štíhlou linii

Často ráno vypijete jen čaj nebo kávu a utíkáte do práce? Pokud ano a divíte se, že nemůžete zhubnout, změňte své dosavadní zvyklosti. Projeví se to nejen na vaší linii, ale zejména na vašem zdraví. Snídaně by měla být základem.

Ovesné cereálie s malinami a borůvkami

Snídaně - základ zdravého jídelníčku

Snídaně patří k nejdůležitějším jídlům dne - dodá tělu tekutiny a živiny, které nedostávalo během spánku. Ten, kdo ráno posnídá, se umí lépe soustředit a je klidnější. Patříte mezi ty, kteří ráno nemají hlad? Když vynecháte večeři, určitě hlad dostanete! Večeře, pokud večeříte, by měla být lehká a lehce stravitelná (obsahující malé množství tuku). Vhodné jsou např. obiloviny a ovoce.

Rady na dobrou snídani

Chcete zhubnout? Pořádně se nasnídejte

Proč někteří lidé nesnídají?

Mnoho lidí argumentuje vynechávání snídaně tím, že když se ráno najedí, roztáhne se tím žaludek, který pak žádá větší přísun jídla. Je to ale právě naopak. Když tělu ráno nepodáte živiny, které potřebuje, hladina cukru v krvi klesne pod normální úroveň, a to pro nás znamená útok chuťových buněk a pokles energie. A jaký je výsledek? Cítíme se často unavení a ručička na váze se neúprosně pohybuje směrem nahoru.

V rámci průzkumu bylo zjištěno, že nesnídající ženy mají tendenci konzumovat během dne pokrmy s vyšší energetickou hodnotou, čímž se zvyšuje riziko nadváhy.

Snídejte v klidu

Naplánujte si, že budete vstávat dostatečně brzo, abyste mohli sníst dobrou snídani před tím, než vyrazíte do práce. Na snídani bychom si měli ráno vyhradit alespoň patnáct minut času. Snídejte v klidu, každé sousto poctivě přežvýkejte. Nezapomínáme ani na pitný režim. Upozornění: Káva před snídaní není nejvhodnějším řešením - zasytí žaludek, působí močopudně a navíc zpomaluje metabolismus.

Vhodná versus nevhodná snídaně

Snídaně by měla tvořit 1/4 denního jídla a měla by být pestrá. Vhodná je např. kombinace nízkotučného mléka s müsli a ovocem. U mléčných výrobků (jogurt, tvaroh, mléko apod.) je lepší zvolit ty s nižším obsahem tuku, přednost by mělo dostat pečivo celozrnné před bílým, na talíři by se měl objevit alespoň kousek ovoce nebo zeleniny.

Namísto uzenin zvolte raději dušenou šunku, máslo nahraďte rostlinným tukem (nejlépe takovým, který obsahuje vícenenasycené mastné kyseliny - přispívají ke snižování hladiny cholesterolu v krvi). Pokud se neobejdete bez sladkého pečiva, vyberte si takové, které obsahuje co nejméně tuků a cukrů. K pití jsou vhodné zelené čaje, ředěné džusy nebo méně tučné mléko - základem však je voda.

Tuk v těle od A do Z

Vyzkoušejte H.E.A.T a zhubnete

Glykemická dieta

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.