Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Vhodné cviky pro posílení pánevního dna

Pravidelné posilování pánevního dna pomáhá předcházet inkontinenci, ovlivňuje schopnost otěhotnět, zlepšuje sexuální život mužů i žen a napomáhá od bolestí zad.

Ruce položené na nahém těle

Několik důvodů, proč posilovat pánevní dno?

  • Pánevní dno je velmi důležité pro správné držení těla. Pokud jej nebudeme pravidelně posilovat, může se nám, že pánevní dno, jako součást hlubokého stabilizačního systému, nebude dostatečně zpevněné a nebude poskytovat páteři dostatečnou oporu. To může mít za následek skoliózu a bolesti zad.
  • U žen ve vyšším věku může nedostatečně zpevněné pánevní dno vést k inkontinenci (samovolnému úniku moči).
  • U mladších žen hrozí následkem nedostatečně zpevněného pánevního dna riziko neudržení plodu v těhotenství (předčasný porod, potrat).
  • Pravidelné zpevňování pánevního dna může u žen ovlivnit i sexualitu, přesněji dosažení orgasmu.
  • U mužů způsobuje nedostatečně zpevněné pánevní dno problémy s prostatou.

Jak často pánevní dno posilovat?

Posilování pánevního dna by mělo být prováděno nejlépe každý den po dobu alespoň pěti minut. Není nezbytně nutné provádět ho vždy vleže, je možné pánevní dno posilovat i v sedě nebo ve stoje.

Stahování pánevního dna

Lehněte si uvolněně na podložku na zem, nohy mírně pokrčte. Soustřeďte se a stáhněte hýžďové spolu se spodními břišními svaly. Měli byste mít pocit, jako když se snažíte zadržet močení. Vydržte pár sekund a povolte. Toto cvičení provádějte nejlépe denně, ze začátku 10 opakování, poté počet opakování postupně zvyšujte. Další variantou je "vytlačování", pocit je podobný jako při stolici. Opět zatínejte a povolujte svaly jako v předešlém případě.

Stahování pánevního dna s překlopením pánve

Lehněte si uvolněně na podložku na zem, nohy mírně pokrčte. Soustřeďte se a stáhněte hýžďové spolu se spodními břišními svaly. Zvedněte pánev nahoru (do jedné linie s koleny) a chvíli vydržte, poté se vraťte cca 10 centimetrů nad zem, překlopte pánev co nejvíce směrem nahoru, jako byste chtěli vtáhnout břicho pod žebra. Chvíli opět vydržte, nakonec pomalu obratel po obratli pokládejte pánev na podložku, úplně se uvolněte. Tento cvik opakujte 10 krát.

Cviky vhodné k protažení krční páteře

Cviky pro dobrou paměť

Cvičení v práci - jednoduché cviky proti bolesti zad

Cviky pro krásné a pevné poprsí

Cviky pro posílení a zpevnění paží

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.