Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Cviky pro dobrou paměť

Paměť je velmi důležitou součástí našeho života a měli bychom být na ni náležitě hrdí. Pokud chceme, aby nám paměť co nejdéle sloužila, je nutné ji pravidelně procvičovat. Cviky pro dobrou paměť naleznete v našem článku.
Dioptrické brýle položené na otevřené  knize

Druhy paměti – jaké jsou rozdíly v dlouhodobé a krátkodobé paměti?

  • Krátkodobá paměť

Krátkodobá paměť, je paměť, která nám umožňuje vzpomenout si na věci, které se událi v nedávné době (před týdnem, předevčírem, včera, dnes). Tato paměť nám také pomáhá orientovat se v přítomnosti.

  • Dlouhodobá paměť

Dlohoudobá paměť, je schopnost člověka vzpomenout si na to, co se událo už dávno (například vzpomínky z dětství, jména vašich dětí, vzpomínky ze školních let..atd.).

Ztráta paměti a její příčiny

Příčin ztráty paměti je celá řada a hraje zde roli mnoho faktorů. Mnohé příčiny jsou ovlivnitelné a dají se léčit, ne vždy se hned musí jednat o Alzheimerovu nemoc. Ztrátu paměti může mít za následek i dlouhodobější deprese. Mezi další, časté příčiny patří také cukrovka nebo porucha štítné žlázy. Někdy také některé léky mohou mít vliv na lidskou paměť.

Náš Zdravotní rádce vám poradí s každým problémem - najděte to, co Vás zajímá!

Staří a ztráta paměti

Stáří je většinou spojováno s různými nemocemi a také se ztrátami paměti. Není však pravdou, že všichni lidé, kteří stárnou mají tento problém. Velmi záleží na správné životosprávě a také na tom, zdali člověk se snaží během života svůj mozek co nejvíce zaměstnávat. Všeobecně se dá říci, že čím více necháváte svůj mozek rozvíjet, tím je menší riziko ztráty paměti.

Cviky pro dobrou paměť, aneb jak předcházet poruchám

Důležitou roli hraje správná životospráva – zdravý životní styl, který zároveň udržuje naše cévy a srdce v dobré kondici. Ideálním tréninkem pro zlepšení paměti, zvláště ve stáří, je například čtení knih a nebo luštění křížovek, zkrátka nové informace paměti prospívají. Pokud chcete, aby Vám paměť dobře a co nejdéle sloužila, měli byste se vyvarovat dlouhodobé nečinnosti, alkoholu, kouření a také se co nejméně stresovat. Všechny tyto faktory mají podstatný vliv na lidskou paměť.

Přečtěte si také další zajímavé články

Rostlinné výtažky a přípravky na hubnutí

Méně známí ničitelé kil Vám zaručí štíhlou linii

Pijte vodu, zhubnete!

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.