Společná kancelář, sociální sítě, mobilní telefon a také osobní problémy mohou vaši každodenní pracovní činnost narušovat, aniž byste si to skutečně uvědomovali. Blikající konverzace na liště v počítači, nevypovídané kolegyně, telefonáty znuděných kamarádek nebo myšlenky na krachující společenský či rodinný život včetně zdravotních potíží a mnoho dalšího se podepíše nejen na vaší psychice, ale také na pracovních výkonech. A to může skončit snížením platu nebo v horším případě výpovědí.
Naučte se soustředit
Nemůžete-li se vyhnout některým rušivým elementům (např. konverzace kolegů ve stejné kanceláři nebo telefonické hovory), naučte se soustředit. Především jde o to, abyste se zaměřili pouze na práci, podobně jako se například doma soustředíte na novinky ze zpravodajství, zatímco si hned vedle hraje váš potomek. Vaše podvědomí si rychle zvykne na činnost, která je momentálně přednější.
Vyhněte se sociálním sítím a nespouštějte prohlížeč
Internet a sociální sítě jsou žrouty času. Ani se nenadějete a nejméně hodina z pracovní doby je pryč. Tu vám už nikdo nevrátí, a buď budete muset pracovat přesčas, nebo si práci vezmete domů. Pokud ke své činnosti nepotřebujete internet, vůbec ho nezapínejte. Usedněte ráno na židli a vrhněte se rovnou do práce.
Vypněte mobil a konverzaci s kolegyní nechte na oběd
Znuděné kolegyně a kamarádky, které vás chtějí lanařit ke stejnému „nicnedělání“ slušně odmítněte a slibte jim, že jakmile práci dokončíte, ozvete se, případně s nimi zajdete na oběd. Pro jistotu můžete vypnout mobilní telefon nebo alespoň jeho vyzvánění.
Máte-li osobní potíže, vezměte si raději dovolenou
Horší než lenost nebo rušivé telefonáty vašich známých jsou hlodavé myšlenky nad rodinnými nebo zdravotními problémy. Zajděte za šéfem a požádejte o mimořádnou dovolenou. Je to jediná osvědčená metoda, která se nepodepíše na snížené pracovní aktivitě i příjmech.
Diskuze