Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Hubnutí v zimě – zahřejte se správným jídlem

V chladných dnech je hubnutí nejsložitější. Tělo si uchovává tukové zásoby, metabolismus je pomalejší a ochlazuje se, což znemožňuje odbourávání tukových buněk. Je proto třeba tělo zahřát těmi správnými potravinami.

Cibulka s česnekem a plátkem limetky

Dieta s „ochlazujícími” potravinami k hubnutí nevede

Také někdy uvažujete nad tím, proč máte pořád studené ruce a nohy, ačkoliv nosíte ty nejteplejší ponožky a rukavice? Proč tímto trpíme jen my, ženy, a muži stále hoří jako kamna? Svou zimomřivost si většina z nás způsobuje nedostatkem pohybu a špatným jídlem.

1. tip na zimní hubnutí: zahřejte se správným jídlem

Ve snaze zhubnout nebo si alespoň držet linii jíme potraviny, které sice účinně bojují proti přebytečným kilogramům, ale také náš organismus ochlazují. Ochlazený organismus nedokáže spalovat tuky, proto je třeba jej znovu probudit k činnosti. Jak? Kromě sportování mu můžete pomoci i potravinami, které dokáží organismus zaktivovat a tím znovu zahřát. Jsou dietní, dodají vám potřebné vitamíny, minerály a ztracenou energii.

„Zahřívací” potraviny

  • teplé zeleninové polévky
  • obiloviny: rýže, pohanka
  • maso: kuřecí, skopové, jehněčí
  • mléčné výrobky: plísňové, kozí a ovčí sýry
  • ovoce: broskve, třešně, maliny, datle
  • zelenina: česnek, cibule, pórek, křen, chřest, chilli papričky
  • ořechy: mák, vlašské ořechy, slunečnicová semena
  • koření: skořice, zázvor, badyán, bazalka, hřebíček, fenykl, pepř, kmín
  • nápoje: červené víno, rýžové víno, káva, zázvorový čaj

2. tip na zimní hubnutí: zahřejte se pohybem

Častým důsledkem hubnutí je nedostatek energie, vitamínů a minerálů v našem těle. Vyčerpaný organismus pak není schopen se zahřát. Proto je nutné nejen dietní stravování, ale i dostatek pohybu. V zimě trápí většinu žen ochablé svalstvo, které je třeba zpevnit.

I když je v zimě těžší přinutit se k návštěvě posilovny, věřte, že to stojí za to. Zpevněné svalstvo má větší spotřebu energie, a to i v klidovém stavu. Když bude vaše tělo plné silných svalů, nejen, že se budete cítit lépe, ale tělo bude spalovat více energie a vy si můžete dopřát i o trochu více jídla.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.5 Počet: 2 Nejlepší: 5 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.