Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Jak správně na protažení horní části těla

Správné protažení vašeho těla je nesmírně důležité pro dlouholetou bezproblémovou funkci pohybového ústrojí. Proč a jak se věnovat pravidelnému strečinku se dozvíte v následujícím článku.

Žena předvádějící stoj na rukou u jezírka s kameny

Strečink - cvičení pro zlepšení vaší postavy a uvolnění svalů

Pro zachování dobrého stavu vašeho pohybového ústrojí a dobrou kondici vašich svalů, provádějte pravidelné protahování. Cíleným protažením jednotlivých svalových partií dosáhnete udržení pružnosti svalů a šlach, zlepšení kloubní pohyblivosti a zvýšení odolnosti proti poranění a únavě. Strečink pomáhá ochránit sportovce před zraněním, obyčejným lidem zase zlepší držení těla.

Zásady cvičení strečinku pro optimální protažení

Před samotným zahájením cvičení je důležité zahřát si svaly. Postačí nám k tomu několikaminutová rozcvička obsahující několik dřepů, kliků či výskoků. Začneme skupinou svalů, které jsou nejvíce zatěžovány a pokračujeme protažením zbylých částí těla. Na konec se věnujeme zkráceným a vyčerpaným svalovým skupinám. V horní polovině těla to bývají obvykle svaly zádové.

K vylepšení účinku cvičební jednotky se pokuste správně dýchat, hlavní důraz přitom věnujte výdechu. Soustředěním na prováděné cviky a provedením správné techniky docílíme opět většího účinku.

Strečinkové cviky, které stojí za pozornost

Svaly šíje

Cvik provádíme vleže na zádech s pokrčenými koleny. S výdechem přitahujeme bradu k hrudníku. Lopatky se stále dotýkají cvičební podložky.

Svaly spodní části zad

Při klečení na všech čtyřech končetinách s nádechem vyhrbíme záda a stáhneme břicho. Při výdechu následuje uvolnění a návrat do výchozí polohy.

Svaly ramen

Sedneme si před židli a ruce dáme za záda. Ruce opřeme o sedací část židle. S nádechem pokrčíme ruce v lokti a klesáme až k zemi. S výdechem opět přichází uvolnění a návrat do výchozí pozice.

Tématické články - doporučujeme:

Kurz správného posilování

Strečink a úvod k posilování

Účinné cviky pro dokonalé nohy

Cviky pro zpevnění ramen

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.