Jak správně na protažení horní části těla

Správné protažení vašeho těla je nesmírně důležité pro dlouholetou bezproblémovou funkci pohybového ústrojí. Proč a jak se věnovat pravidelnému strečinku se dozvíte v následujícím článku.

Žena předvádějící stoj na rukou u jezírka s kameny

Strečink - cvičení pro zlepšení vaší postavy a uvolnění svalů

Pro zachování dobrého stavu vašeho pohybového ústrojí a dobrou kondici vašich svalů, provádějte pravidelné protahování. Cíleným protažením jednotlivých svalových partií dosáhnete udržení pružnosti svalů a šlach, zlepšení kloubní pohyblivosti a zvýšení odolnosti proti poranění a únavě. Strečink pomáhá ochránit sportovce před zraněním, obyčejným lidem zase zlepší držení těla.

Zásady cvičení strečinku pro optimální protažení

Před samotným zahájením cvičení je důležité zahřát si svaly. Postačí nám k tomu několikaminutová rozcvička obsahující několik dřepů, kliků či výskoků. Začneme skupinou svalů, které jsou nejvíce zatěžovány a pokračujeme protažením zbylých částí těla. Na konec se věnujeme zkráceným a vyčerpaným svalovým skupinám. V horní polovině těla to bývají obvykle svaly zádové.

K vylepšení účinku cvičební jednotky se pokuste správně dýchat, hlavní důraz přitom věnujte výdechu. Soustředěním na prováděné cviky a provedením správné techniky docílíme opět většího účinku.

Strečinkové cviky, které stojí za pozornost

Svaly šíje

Cvik provádíme vleže na zádech s pokrčenými koleny. S výdechem přitahujeme bradu k hrudníku. Lopatky se stále dotýkají cvičební podložky.

Svaly spodní části zad

Při klečení na všech čtyřech končetinách s nádechem vyhrbíme záda a stáhneme břicho. Při výdechu následuje uvolnění a návrat do výchozí polohy.

Svaly ramen

Sedneme si před židli a ruce dáme za záda. Ruce opřeme o sedací část židle. S nádechem pokrčíme ruce v lokti a klesáme až k zemi. S výdechem opět přichází uvolnění a návrat do výchozí pozice.

Tématické články - doporučujeme:

Kurz správného posilování

Strečink a úvod k posilování

Účinné cviky pro dokonalé nohy

Cviky pro zpevnění ramen

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2019 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies