Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Sebedůvěra - začněte si věřit

Sebedůvěra úzce souvisí s naším sebevědomím. Pokud nám chybí, jsme nejistí, pochybujeme o sobě a nevěříme si. Jak sebedůvěru posilovat, začít o sobě pozitivně myslet a být motivován?
Žena s tváří u lampy

Sebedůvěra – začněte si věřit

Každý z nás se občas objeví v situacích, kdy by si přál více sebedůvěry. Možná si tak docela nejsou sami sebou jistí ani lidé, o kterých si myslíme, že překypují energií. Máme-li nedostatek sebedůvěry, pochybujeme o svých schopnostech.

Sebedůvěra – jak na ni pracovat

Nejlepší způsob je začít pohlížet na sebe objektivně (zde naleznete triky, jak si zvýšit sebevědomí). Popřemýšlejte o tom, v čem jsou vaše přednosti. Tohle hodnocení je jen pro vás, takže nemusíte být zbytečně skromní. Představte si např. jaké schopnosti a dovednosti byste uvedli do životopisu.

Sebedůvěra – vytvořte si ji

Sebedůvěru nezískáte přes noc, musíte ji budovat pomalu, krok za krokem. Sebedůvěra není stálá a neměnná. Občas nastanou u každého situace, kdy se neprosazuje tak, jak by si představoval. V dnešní době se staví do popředí soutěživost. Ta dokáže ve člověku mobilizovat síly k lepšímu výkonu. Lidé poznají nejisté chování, a proto se od vás raději odtáhnou, než aby vám pomohli. Sebedůvěru lze však postupně posilovat. Zaměřte se na asertivní chování - více informací, kliknete-li sem).

Sebedůvěra a sebekritika

Sebekritika boří naši sebedůvěru. Vyzvedáváte-li neustále své nedostatky, přitahujete k nim pozornost druhých. Pochybujete-li o sobě, neventilujte to před druhými lidmi, třeba si ničeho nevšimli. Snažte se umět přijmout kompliment.

Sebedůvěra – přestaňte si stěžovat

Stěžováním si problémy nezmizí – naopak, je to negativní způsob jejich řešení. Začněte plánovat aktivní způsob, jak budete přistupovat k řešení problémů. Před problém se snažte postavit čelem a neodkládejte ho.

Sebedůvěra a relaxace

Pomocí relaxace zkoncentrujete svou mysl a začnete o daných situacích přemýšlet racionálně. Zkuste si denně vyhradit několik klidných chvil, při kterých budete relaxovat tak dlouho, až zmizí všechno napětí ve vašich svalech.

Sebedůvěra a motivace

Motivovaný člověk je hnán dopředu silou, která mu umožňuje, aby na sobě neustále pracoval. Vaše štěstí či jistota nezávisí na druhých. Je snadné obvinit kolegy a nepomyslet na své chyby.

Sebedůvěra a pozitivní myšlení

Trpíme-li nedostatkem sebedůvěry, snadno si pro každou potenciálně ohrožující situaci vymýšlíme ty nejhorší scénáře. Tak ovšem k dané situaci či člověku přistupujeme s negativním zaměřením. Očekáváme-li to nejhorší, pak se pravděpodobně to nejhorší také stane. Zkuste si říkat vždy pozitivní tvrzení.  Třeba i při kontaktování nových obchodních partnerů.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.7 Počet: 3 Nejlepší: 5 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.