Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Abeceda jídla pro zdraví

Existuje několik potravin, které by v našem jídelníčku rozhodně neměly chybět. Přijímáme z nich živiny, které jsou prospěšné mozku, nervové soustavě, svalům, kostem i pleti.
Kupa ředkviček s listy

Avokádo

Avokádo je bohatým zdrojem draslíku a vitamínu A. Naše tělo si z něj bere B-komplex, vitamín C (více zde) a E. I když obsahuje vysoké procento tuku, tak je to potravina, jež dodává bílkoviny, škrob a čistý olej.

Banán

Banán obsahuje v průměru 100 kalorií a je plný živin. Obsahuje především vysoké procento draslíku, který je důležitý pro správnou funkci našich tělesných buněk. Důležitými složkami banánu jsou železo, zinek, vápník a kyselina listová. Banány pozitivně působí na zažívací trakt, jelikož jej uklidňují.

Citrón

Citrón patří mezi nejlepší zdroje vitamínu C – má ho dokonce dvakrát více než pomeranč. Má mnoho použití při přípravě a servírování jídla.

Čočka

Čočka je bohatá, jak na minerály a stopové prvky, tak i na B-komplex, důležitý pro naše tělo. Jediným mínusem čočky je vysoký obsah bílkovin a škrobu, díky nimž je hůře stravitelná.

Fazole

Fazole mají vysoký obsah vlákniny, která podporuje trávení. Při konzumaci zelených fazolek je velmi důležité, aby byly čerstvé.

Grapefruit

Jako většina citrusových plodů, je i grapefruit bohatý na vitamín C a vlákninu. Obsahuje také bioflavonoidy, které zvyšují činnost vitamínu C.

Hroznové víno

Hroznové víno vyživuje, pročišťuje a posiluje naše tělo. Je užitečné pro rekonvalescenty a pro lidi, kteří trpí depresemi, stresem nebo chronickou únavou.

Jahody

Jahody jsou díky vysokému obsahu železa léčebným prostředkem proti chudokrevnosti i chronické únavě. Dále pročišťují a regenerují střevní flóru.

Kiwi

Kiwi obsahuje skoro dvojnásobné množství vitamínu C než pomeranče, více vlákniny než jablko a stejné množství vitamínu E jako avokádo. Je bohaté na draslík.

Mrkev

Mrkev je bohatým zdrojem beta karotenu a to tak, že dokáže pokrýt potřebu vitamínu A na celý den.

Ředkvička

Ředkvička je uznávaná jako žlučníkové a jaterní tonikum. Chcete-li, aby chuť ředkviček byla co nejlepší, konzumujte je hned po utrhnutí.

Salát

Salát má několik druhů a k dostání je po celý rok. Je zdrojem vitamínu A a C. V lidovém léčitelství je salát lékem proti nespavosti. Dáme vám báječný recept - více zde.

Špenát

Špenát je bohatý na rostlinný provitamín A (karotenoid). Podle jednoho z výzkumů, působí proti rakovině.

Zelí

Zelí má hojivé účinky, které se osvědčily jak v lidovém léčitelství, tak i v laboratořích. Je dobré pro prevenci srdečních chorob a rakoviny.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2019 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů