Hubneme pomocí vhodných bílkovin

Nedaří se vám po Vánocích shodit nabraná kila navíc? Začtěte se do následujícího článku, který vám s nadbytečnou hmotností pomůže.

Nakrájený celozrnný chléb na dřevěném prkénku

Vyhněte se jojo efektu

Je to neustálý koloběh. Dnešní svět nás stresuje nejen svou rychlostí, ale i požadavky, které jsou především na nás ženy dennodenně kladeny. Ze stresu se přejídáme, přibíráme a z nadbytečných kil máme deprese. Snažíme se ze všech sil shodit to, co jsme za poslední týdny nabraly, často u toho hladovíme (neboť nemáme dostatek času na pohyb), z čehož máme opět deprese a ty zaháníme jídlem.

Je to začarovaný kruh, který nás trápí po většinu našeho života. Přidají-li se k tomu zdravotní potíže (např. onemocnění štítné žlázy) nebo snížená aktivita po operaci čehokoli, je přibírání téměř nevyhnutelné. Málokdo z nás si totiž ihned uvědomí, že se změnou našeho zdravotního stavu musí zákonitě přijít i změna jídelníčku. Jak shodit pár nadbytečných kil a zároveň se vyhnout jojo efektu?

Kterým potravinám se vyhnout a jaké naopak do jídelníčku přidat?

Všichni víme, že bez správného složení jídelníčku a bez pohybu se naše tělo nadbytečných kil zbavovat nezačne. Neexistují žádné zázračné pilulky ani koktejly, po kterých bychom shodily to, co potřebujeme a váhu si udržely natrvalo. Je také známo, že hubnou nejhůře ti, kteří nemají dostatek svaloviny, jsou neustále ve stresu a nedokážou se alespoň částečně ovládat. Z toho všeho je ale nejdůležitější právě skladba jídelníčku, a to od snídaně až po večeři, která hraje nejdůležitější roli. V něm by rozhodně nemělo chybět dostatečné množství rostlinných a živočišných bílkovin. Ty totiž dokážou zasytit na delší dobu a k jejich trávení náš organismus využije více energie.

Které potraviny obsahují potřebné bílkoviny?

Konzumace potravin, které obsahují bílkoviny, se nemá přehánět, i když jsou pro naše tělo prospěšné. Vysoké množství by vám naopak mohlo způsobit opačný efekt, tedy přibírání. V podstatě by vám měl stačit 1 gram bílkoviny na 1 kilogram vaší váhy (žena vážící 60 kg by neměla zkonzumovat více než 60 g bílkoviny). Bílkoviny najdete například v brokolici, rýži, celozrnném pečivu, mrkvi, bílých jogurtech, hovězím, drůbežím nebo rybím mase a ve vaječném bílku.

Hubnutí pomocí plavání

Hubnutí - co platí a neplatí na kila

Doplňky stravy - pomáhají při hubnutí?

Akupunktura jako alternativní způsob hubnutí

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2019 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies