Sójová dieta pro zdravé hubnutí

Všichni víme, jak oblíbená je v Číně a Japonsku sója. Ale napadlo vás někdy, že právě díky ní jsou Japonky tak zdravé a překrásně štíhlé? Využijte pozitivních vlastností sóji a zařaďte ji do svého jídelníčku také!

Sójové kuličky

Sójová dieta - konečně zdravé hubnutí

Sója je zdravá, není drahá a dá se připravit na mnoho způsobů. A co je nejdůležitější: sójová dieta nezpůsobuje žádné problémy s výživou jako jiné jednostranně zaměřené diety. Aby byla opravdu účinná, držte ji zpočátku dva týdny, pak si dejte pár dní pauzu (neznamená to, že se vrátíte k původním návykům, jen na čas vynecháte sóju ze svého jídelníčku) a pak se k ní zase vraťte. Za měsíc bude minimálně pět kilo dole!

Sójová dieta – proč funguje?

Díky obsahu komplexních sacharidů sója umožňuje rovnoměrné uvolňování sacharidů do krve a obsažená vláknina povzbuzuje peristaltiku střev. To vše podporuje zdravé a účinné hubnutí. Sója obsahuje také tzv. fytoestrogeny, které snižují vedlejší projevy přechodu u žen, zpomalují stárnutí a jsou účinnou prevencí před vznikem osteoporózy. Podle některých vědců sója dokonce snižuje hladinu cholesterolu a bojuje proti rakovině. Sójová dieta vás nenechá hladovět a dodá vašemu tělu všechny důležité živiny.

Sójová dieta pro alergiky a nemocné celiakií

Sójová dieta je vhodná i pro lidi s alergií na mléčné bílkoviny nebo laktózu (mléčný cukr) nebo pro nemocné celiakií (alergie na lepek).

Do sójové diety zařaďte i sójové mléko

Sójové mléko neobsahuje cholesterol a je lépe stravitelné než mléko kravské. Obsahuje snadno stravitelné bílkoviny, minerální látky a vitamíny A, B, D a E. Jeho zařazením do dietního plánu podpoříte celkový účinek diety. Vybírejte si však zásadně nízkotučná sójová mléka.

Jídelníček sójové diety

Snídaně

Snídani může tvořit některá z těchto variant: odtučněný bílý jogurt, dva kousky sójového pečiva nebo dva toasty z celozrnného chleba s netučným sýrem nebo s dia marmeládou. Jako nápoj černá káva s odtučněným mlékem a umělým sladidlem, sklenice džusu, bylinného čaje se sladidlem nebo sklenice sójového mléka.

Svačina

Svačinou, která by měla přijít mezi dobou snídaně a oběda, by měl být kousek nějakého ovoce nebo zeleniny.

Oběd

Bramborový salát s nízkotučným bílým jogurtem nebo bez něj, řízky z pečeného sójového masa. Rizoto se sójovými výhonky. Špagety se sójovým masem a tofu (sójovým) sýrem. Zeleninová polévka + plátek sójového masa.

Svačina

Svačinou po obědě může být ovocný nebo zeleninový salát, nízkotučný jogurt, sojové pečivo nebo jeden toast.

Večeře

Rybí filé s bramborem, bramborovým, nebo zeleninovým salátem. Zeleninová polévka. Půl porce kuřecího prsíčka se salátem. Jablečný štrúdl. Tuňákový salát s toastem.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.3 Počet: 3 Nejlepší: 4 Nejhorší: 2

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2019 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies