Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Sport při bolestech zad

Jedním ze způsobů, jak předcházet bolestem zad je posilování zádových svalů. Sport s častým ohnutým držením těla nebo náhlým otáčením však může páteři spíše ublížit, proto je třeba při potížích se zády pečlivě vybírat správný druh fyzické aktivity.

Žena ukazující záda u bazénu

Sporty zatěžující záda: tenis a lyžování

Sport sice zlepšuje fyzickou kondici a posiluje svalstvo, ale představuje také riziko jednostranného zatěžování nebo přetížení organismu. Pokud trpíte bolestmi páteře, vyhýbejte se pohybovým aktivitám, které vaše záda ještě více namáhají. Jedná se především o tenis a sjezdové lyžování.


Při tenisu dochází k jednostrannému zatížení páteře a ani rotace celého trupu není páteři prospěšná.


Na lyžích záda ohrožují prudké dopady a otřesy. Jestli se zimních radovánek nechcete vzdát, vyměňte sjezdové lyžování za pro páteř méně náročný běh na lyžích.

Vhodné sporty pro posílení páteře

Fotbal

Neustálé střídání stání, chůze a běhu zatěžuje a odlehčuje páteř, a tím ji nenásilně posiluje.

Jogging

Pokud si zvolíte správnou obuv i terén, jogging neboli kondiční běh bude prospívat nejen vaši páteři. Výhodou je, že si stupeň námahy určujete sami

.

Posilování

Nesprávné posilovací cviky vaše záda ještě více zničí, správné je posílí. Pokud máte problémy s páteří, poraďte se o svém cvičebním programu se svým lékařem i trenérem.

Jízda na koni

Jakmile se naučíte správnému držení páteře při jízdě na koni, zpevníte si svalstvo a další jízdy už vám budou jen a jen prospívat.

Bolesti páteře a sport č. 1: plavání

Plavání je odedávna doporučování pacientům s onemocněním zad. Plavání posiluje zádové svalstvo, uvolňuje klouby a podporuje vytrvalost. Špatný styl plavání vám ale opět může spíše uškodit než pomoci. Zvláště prsa, delfín a plavání se zvednutou hlavou nadměrně zatěžují krční páteř. Plavte proto s hlavou ponořenou a vyhýbejte se skákavým pohybům, které otřásají páteří. Zádové svaly vám nejlépe uvolní plavání na znak nebo kraul.

Strečink před začátkem sportování

Před každým sportem se nezapomeňte rozcvičit. Zahřátím svaly lépe připravíte na zátěž a zamezíte sportovním úrazům. Neprotažené a nezahřáté svaly mají tendenci k natažení.
 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.