Výřečný kolega
Ze svého zaměstnání zná tuto situaci asi každý, kdo pracuje v jakémkoliv kolektivu lidí. Kolektiv se skládá z různých osobností a každý člověk v něm zaujímá určitou roli. Role tzv. řečníka neboli baviče však vyžaduje posluchače.
Člověk s proříznutou pusou může vyplnit dlouhé chvíle stereotypní práce, někdy ale jeho neustálé mluvení o stále stejných a omezených tématech dokáže srazit náladu až na dno. Nejlepší obranou taktikou, proti takto otravnému kolegovi, je nevšímat si ho a doufat, že to schytá někdo jiný.
Klidná zóna
Před neustále mluvícím kolegou se můžete schovat na klidné místo, které nepřipomíná vaše pracovní prostředí. Pokud to zaměstnání umožňuje, najděte si takový koutek. Tato metoda je účinná i v nepřátelském kolektivu. Na takovém místě, může to být kavárna nebo jen podniková kantýna, si pročistíte myšlenky a naberete síly do další práce.
Zaučující se nováček
Časté jsou také situace, kdy zkušený pracovník dostane na zaučení mladého začátečníka. Dá se předpokládat, že se nováček bude často ptát. Když se na některé věci zeptá i vícekrát, někdy hladina trpělivosti starého mazáka přeteče. Proto je dobré brát tyto věci s nadhledem a věřit ve své schopnosti učitele. Přece žádný učený z nebe nespadl…
Práce versus váš šéf
Kapitolu samu o sobě tvoří šéf. Zdají se vám být jeho požadavky nesmyslné? Myslíte si, že jsou příkazy, které pro něj plníte jen ztrátou času? Nedá se nic dělat, ale poslechnout musí každý. Poslední možností řešení kritických vztahů na pracovišti, je hledat si novou práci.
Diskuze