Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Sport - který je pro vás nejvhodnější?

Už jste se konečně rozhodli, že shodíte ta otravná, nadbytečná kila? Pokud ano, potom se vám určitě bude hodit náš přehled sportů, jejich výhody, nevýhody i to, kolik při jejich konání shodíte.
Obézní žena běžící s připnutou láhví na zádech

Aerobic

Kolik shodíte

2 452 kJ/hod

Výhody

U aerobicu si můžete vybrat z mnoha druhů a to podle toho, na jakou část svého těle se chcete zaměřit. Hodiny aerobicu se obvykle dají volit podle obtížnosti, což znamená, že do začátků nepotřebujete žádné zvláštní zkušenosti ani znalosti. Aerobic je vytrvalostní sport, takže při něm stoupá fyzička a zlepšuje se oběhový systém.

Nevýhody

Při aerobicu nejsou výjimečné rychlé pohyby ani časté výpady do kolen. Proto není vhodný pro lidi, kteří mají problémy s klouby kolen či kotníky. Navíc otřesy na betonové podlaze nepůsobí příznivě ani na páteř, takže je nutností si pořídit boty, které nohu odpruží a tak ztlumí otřesy.

 

Aerobic a jeho druhy
Aerobic trochu jinak - stripaerobic
Aqua aerobic

Běhání

Kolik shodíte

3 024 kJ/hod

Výhody

Běhat může vlastně každý včetně lidí s nulovou fyzičkou. Sami si můžete zvolit vlastní tempo a dokonce i běh prokládaný chůzí je mnohdy účinnější než většina ostatních sportů. Jestliže tedy chcete zhubnout anebo si jen zvýšit kondici, je právě běh tou správnou volbou. Vzhledem k tomu, že se při běhání zapojují skoro všechny svaly našeho těla, formuje celou postavu a nejen jednotlivé části. Běhání prostě kila zahání...

Nevýhody

Jestliže nemáte kvalitní boty na běhání, budou otřesy při tomto sportu působit negativně na kolena, kotníky i další klouby. Proto také není běhání vhodné pro ty, kteří trpí nadváhou. Jednoduché také není najít vhodný povrch pro běhání, kde by nebyl beton ani asfalt.

Plavání

Kolik shodíte

3 563 kJ/hod

Výhody

Plavání patří mezi jedny z mála sportů, které může vykonávat člověk s téměř jakýmikoliv problémy s pohybovým ústrojím. Jelikož voda nadnáší, netrpí u plavání klouby a navíc si odpočine páteř a tělo se uvolní. U tohoto sportu se zapojují všechny skupiny svalů a posiluje se srdeční činnost. Plavání je jak výborným doplňkovým sportem, tak i příležitostí k relaxaci a rehabilitaci.

Nevýhody

Abyste mohly počítat se všemi výše uvedenými výhodami, musíte plavat správným stylem. Budete-li mít hlavu vysoko nad hladinou (protože si třeba nechcete namočit vlasy), zatěžujete si tak krční páteř. Stejně tak není vhodné roznožování s velkým roztahováním nohou, které negativně působí na kyčelní klouby. Proto odborníci nedoporučují plavat styl prsa, ale přednost dávají spíše znaku nebo kraulu. A co víc, abyste při plavání zhubli, musíte plavat minimálně 40 minut.


Hubnutí pomocí plavání
Plavání - základem je dech
Spalujte kalorie letními sporty
Vyberte správné plavky - rady, jak do plavek

Power jóga

Kolik shodíte

1042 kJ/hod

Výhody

Power jóga je kombinace jógy s posilováním a strečinkem, což znamená, že všechny pohyby jsou pomalé a jde spíše o výdrž než o výkon. Tento sport je vynikajícím prostředkem pro formování postavy (hýždě, břicho a stehna). Navíc si u power jógy protáhnete svaly, o kterých jste možná ani nevěděli. Pozitivní výsledky má u lidí trpícími bolestmi zad.

Nevýhody

U power jógy se nevýhody netýkají zdravotních rizik, jelikož jsou všechny pohyby pomalé a plynulé. Hlavním kritériem je to, kam až vás pustí vaše tělo. Jestliže nemáte o power józe dostatečné znalosti, neprovádějte ji bez cvičitele, který může zkontrolovat, zda děláte tu kterou polohu správně. I když power jóga vaší postavu zformuje, tak nepočítejte s tím, že spálíte nadbytečná kila.

Spinning

Kolik shodíte

3972 kJ/hod

Výhody

Spinning je jeden z nejúčinnějších sportů, který podporuje maximální spalování tuků. Můžete si při něm nastavit individuální zátěž, takže je vhodný i pro ty, kteří s tímto sportem začínají. Spinning je navíc díky účinnému spalování tuků výborný pro shazování přebytečných kilogramů.

Nevýhody

Co se týče zdravotních rizik, tak spinning žádná výrazná rizika nepřináší. Jestliže budete dodržovat pokyny lektora (nepropínat kolena, neprohýbat se v zádech, nevytahovat ramena aj.) a v neposlední řadě pitný režim, nebude vás spinning nijak zatěžovat. Velkou nevýhodou pro některé může být jízda ve skupině a pohyb v uzavřené místnosti.


Chcete spalovat tuky?
Spinning pro radost z pohybu




Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.