Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Kreatin - výhody a nevýhody

Určitě mnoho z vás zná kreatin jako jeden z nejúčinnějších doplňků výživy. Tato látka je známá již velmi dlouhou dobu, ovšem její úspěch ve sportovním odvětví se počítá pouze na posledních pár let.

Mužské tělo s tetováním

Cvičení - co je KREATIN?

V první řadě je třeba zmínit, že se běžně vyskytuje v našem těle. Kreatin nalezneme například v mase a dokonce si jej tělo samo vytváří v množství 1 až 2 gramy denně. Jedná se tedy o zcela přirozenou součást lidského těla a nachází se především ve svalové tkáni. K získání 1 g kreatinu, musíme sníst například 2 kilogramy hovězího masa. Druhou formou jeho doplnění k tréninku jsou potravinové doplňky, především kreatin-monohydrát, puryvát.

Kreatin a svaly - především pozitivní účinky

  • Můžete trénovat intenzivněji, především díky zvýšené produkci ATP ve svalových buňkách.
  • Vlastnost vázat vodu, která přispívá ke zvětšení svalových objemů.
  • Zvyšuje množství látky zvané kreatin fosfát, která slouží jako zdroj a rezerva energie.
  • Tyto vlastnosti s sebou přináší celou řadu výhod - kvalitnější, silnější a svalnatější postavu.
  • Vedlejší účinky doposud nejsou známy.

Doplňky stravy - jak správně užívat kreatin?

  • Pro nabírání svalové hmoty je buňky vhodné zásobit zpočátku zvýšeným množstvím, po dobu přibližně pěti dnů asi 35 gramů. Dále pak postupovat běžným způsobem.
  • Ideální je užívat kreatin společně se sacharidy a bílkovinami, pro jeho maximální využití.

Ideální dávkování kreatinu k posilování

Přijměte 5 gramů kreatinu s 1,5 deci džusu. Zhruba po půl hodince si dopřejte 50 gramů sacharidů a 50 gramů kvalitních bílkovin. Optimální doba užívání je 1 měsíc s dávkováním 3x týdně.

Cvičení a fitness - další zajímavé články pro muže a ženy

Cvičení – sporty vhodné pro vaši postavu

Pilates – pro fyzickou i psychickou rovnováhu

Kurz správného posilování

Břišní tance – pro relaxaci a krásné tělo

Do léta krásná a štíhlá …

Oblečení z moiry - ideální nejen na sport

Strečink a úvod k posilování

Cviky pro pevná záda

Zhubněte ve tváři

Cvičte podle svého tělesného typu

Cviky na zpevnění ramen

Kruhový trénink v posilovně

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 2.5 Počet: 4 Nejlepší: 5 Nejhorší: 1

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů