Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Kreatin - výhody a nevýhody

Určitě mnoho z vás zná kreatin jako jeden z nejúčinnějších doplňků výživy. Tato látka je známá již velmi dlouhou dobu, ovšem její úspěch ve sportovním odvětví se počítá pouze na posledních pár let.

Mužské tělo s tetováním

Cvičení - co je KREATIN?

V první řadě je třeba zmínit, že se běžně vyskytuje v našem těle. Kreatin nalezneme například v mase a dokonce si jej tělo samo vytváří v množství 1 až 2 gramy denně. Jedná se tedy o zcela přirozenou součást lidského těla a nachází se především ve svalové tkáni. K získání 1 g kreatinu, musíme sníst například 2 kilogramy hovězího masa. Druhou formou jeho doplnění k tréninku jsou potravinové doplňky, především kreatin-monohydrát, puryvát.

Kreatin a svaly - především pozitivní účinky

  • Můžete trénovat intenzivněji, především díky zvýšené produkci ATP ve svalových buňkách.
  • Vlastnost vázat vodu, která přispívá ke zvětšení svalových objemů.
  • Zvyšuje množství látky zvané kreatin fosfát, která slouží jako zdroj a rezerva energie.
  • Tyto vlastnosti s sebou přináší celou řadu výhod - kvalitnější, silnější a svalnatější postavu.
  • Vedlejší účinky doposud nejsou známy.

Doplňky stravy - jak správně užívat kreatin?

  • Pro nabírání svalové hmoty je buňky vhodné zásobit zpočátku zvýšeným množstvím, po dobu přibližně pěti dnů asi 35 gramů. Dále pak postupovat běžným způsobem.
  • Ideální je užívat kreatin společně se sacharidy a bílkovinami, pro jeho maximální využití.

Ideální dávkování kreatinu k posilování

Přijměte 5 gramů kreatinu s 1,5 deci džusu. Zhruba po půl hodince si dopřejte 50 gramů sacharidů a 50 gramů kvalitních bílkovin. Optimální doba užívání je 1 měsíc s dávkováním 3x týdně.

Cvičení a fitness - další zajímavé články pro muže a ženy

Cvičení – sporty vhodné pro vaši postavu

Pilates – pro fyzickou i psychickou rovnováhu

Kurz správného posilování

Břišní tance – pro relaxaci a krásné tělo

Do léta krásná a štíhlá …

Oblečení z moiry - ideální nejen na sport

Strečink a úvod k posilování

Cviky pro pevná záda

Zhubněte ve tváři

Cvičte podle svého tělesného typu

Cviky na zpevnění ramen

Kruhový trénink v posilovně

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 2.5 Počet: 4 Nejlepší: 5 Nejhorší: 1

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů