Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Poklady světové kuchyně

Čím to je, že jsou Japonky tak štíhlé a obyvatelé Číny se dožívají tak dlouhého věku? Odpověď je jednoduchá: jídelníčkem. Nechte se inspirovat poklady světových kuchyní a utužte své zdraví jednou provždy.

Obložené sendviče se zeleninou

Itálie

Pokladem italského jídelníčku je olivový olej. Snižuje hladinu cholesterolu v krvi a tím i riziko srdečních onemocnění. Vyměňte tedy klasický rostlinný olej za olivový a pochutnejte si také na olivách, které jsou plné antioxidantů.

Francie

Největším uměním Francouzů je umění vychutnávat. Vaření a konzumace jídla je zde svátkem, na který stojí za to udělat si čas. Přestaňte jíst ve spěchu i vy a uvidíte, že mnohé vaše žaludeční obtíže zmizí. Nebojte se zeleniny ani bylinek a naučte se večeřet s přáteli nebo s rodiči. Zabráníte tak nutkání přejíst se.

Španělsko

Na talíři ve Španělsku nesmí chybět ořechy všeho druhu. Příjmem ořechů Španělé snižují hladinu špatného cholesterolu v krvi, dodávají tělu bílkoviny, vitamín E, hořčík a zinek.

Finsko

je zastáncem celozrnných potravin, které jsou zdrojem vlákniny. Dieta bohatá na vlákninu omezuje vstřebávání kalorií a pomáhá tak shazovat přebytečné kilogramy. Vlákninu najdete také v luštěninách, v zelenině a ovoci. Pokud se rozhodnete změnit český jídelníček na finský, spolu se zvýšeným příjmem vlákniny zvyšte také příjem tekutin.

Čína

razí heslo: málo masa, hodně čaje. Ukázalo se, že čaj nejen snižuje riziko srdečních onemocnění, ale neutralizuje také volné radikály a zelený čaj dokonce mírně zrychluje metabolismus. Maso má účinky opačné, neboť riziko srdečních onemocnění, cukrovky a rakoviny zvyšuje. Chcete-li se od Číňanů poučit, obraťte poměr masa a zeleniny a místo kávy si raději dejte šálek černého nebo zeleného čaje.

Japonsko

Víte, proč jsou Japonci tak vyrovnaní? Protože konzumují velké množství sóji a mořských plodů. Sója je skvělou prevencí srdečních onemocnění, mořské plody zase účinnou zbraní proti depresím. Nechte se tedy inspirovat a zahrňte do svého jídelníčku více těchto surovin.

 

Další zajímavé články - hubnutí

Mrkev jako chutná zelenina
Cereálie - důležitý zdroj energie
Propolis - zázrak pro naše tělo
Ovoce léta - melouny
Kiwi a jeho příznivé účinky
Avokádo a jeho příznivé účinky
Echinacea - přírodní antibiotikum
Česnek - rostlinný všelék
Meduňka lékařká - Melissa officinalis
Aloe vera - Barbadensis Miller

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů