Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Zdravý jídelníček pro sportovce

Pravidla, která by jste měli dodržovat pro vaši maximální výkonnost při fyzické zátěži sportem, se dozvíte společně s popisem jednotlivých složek potravy právě v tomto článku.

Ženské ruce s chrániči

Rady pro zdraví a kondici - změňte jídelníček

Cítíte se unavení, znaveni obyčejnou chůzí do schodů vašeho bytu. Chcete udělat něco dobrého pro svou postavu a celkové zdraví? Změňte přístup k vašemu životnímu stylu. Nejčastější příčina úmrtí v České republice je kardiovaskulární onemocnění, kterému jde značně předejít pravidelným pohybem a zdravým jídelníčkem.

Cvičení a fitness - proč je vhodný zdravý jídelníček?

Zdravý jídelníček je jeden ze základů pro zdravý a bezproblémový chod vašeho organismu, do pozdních let života. Snažte se proto zkvalitňovat vaši stravu i po malých krůčcích, protože i to přispěje k lepšímu pocitu ze života.

Zdravý jídelníček - sacharidy

Sacharidy tělo potřebuje, pro správnou funkci ne jen svalů, kterým dodává energii pro jejich funkci, ale jsou také nezbytné pro správnou funkci mozku. Nalezneme je v ovoci, zelenině pečivu a obilovinách .

Tuky jsou taky potřebné...

Tuky můžeme rovněž označit za zdroj energie, která se ovšem využívá oproti sacharidům v nízké intenzitě a při dlouhotrvajících sportovních aktivitách, jako jsou například jízda na kole nebo běh na dlouhou trať.

Dle zdroje z kterého jej naše tělo příjme se dělí do dvou skupin:

  1. živočišného původu (nezdravé) - tuk v mase, sádlo
  2. rostlinného původu (zdraví prospěšné) – olivový a slunečnicový olej

Zdravý jídelníček - bílkoviny

Bílkoviny jsou stavebním kamenem pro tvorbu a údržbu svalové hmoty, hormonů, tkání, krvinek Vitamíny nejsou zdrojem energie, ale zato čistí a regulují chemické reakce v těle.

Pravidla sportovního stravování

Žádná jednotná strava nezajistí veškeré potřebné složky vašemu tělu. Nezbytným prvkem je proto rozmanitost stravy, která by měla zajistit vše v dostatečné míře, bez zbytečného vybírání jednotlivých složek potravy. Nemusíte nic přehánět, snažte se jen vybírat co možná nejprospěšnější věci při každodenním nákupu potravin.

Cvičení a fitness - další zajímavé rady pro muže a ženy

Cvičení – sporty vhodné pro vaši postavu

Pilates – pro fyzickou i psychickou rovnováhu

Kurz správného posilování

Břišní tance – pro relaxaci a krásné tělo

Do léta krásná a štíhlá …

Oblečení z moiry - ideální nejen na sport

Strečink a úvod k posilování

Cviky pro pevná záda

Zhubněte ve tváři

Cvičte podle svého tělesného typu

Cviky na zpevnění ramen

Kruhový trénink v posilovně

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o.