Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Zdravý jídelníček pro sportovce

Pravidla, která by jste měli dodržovat pro vaši maximální výkonnost při fyzické zátěži sportem, se dozvíte společně s popisem jednotlivých složek potravy právě v tomto článku.

Ženské ruce s chrániči

Rady pro zdraví a kondici - změňte jídelníček

Cítíte se unavení, znaveni obyčejnou chůzí do schodů vašeho bytu. Chcete udělat něco dobrého pro svou postavu a celkové zdraví? Změňte přístup k vašemu životnímu stylu. Nejčastější příčina úmrtí v České republice je kardiovaskulární onemocnění, kterému jde značně předejít pravidelným pohybem a zdravým jídelníčkem.

Cvičení a fitness - proč je vhodný zdravý jídelníček?

Zdravý jídelníček je jeden ze základů pro zdravý a bezproblémový chod vašeho organismu, do pozdních let života. Snažte se proto zkvalitňovat vaši stravu i po malých krůčcích, protože i to přispěje k lepšímu pocitu ze života.

Zdravý jídelníček - sacharidy

Sacharidy tělo potřebuje, pro správnou funkci ne jen svalů, kterým dodává energii pro jejich funkci, ale jsou také nezbytné pro správnou funkci mozku. Nalezneme je v ovoci, zelenině pečivu a obilovinách .

Tuky jsou taky potřebné...

Tuky můžeme rovněž označit za zdroj energie, která se ovšem využívá oproti sacharidům v nízké intenzitě a při dlouhotrvajících sportovních aktivitách, jako jsou například jízda na kole nebo běh na dlouhou trať.

Dle zdroje z kterého jej naše tělo příjme se dělí do dvou skupin:

  1. živočišného původu (nezdravé) - tuk v mase, sádlo
  2. rostlinného původu (zdraví prospěšné) – olivový a slunečnicový olej

Zdravý jídelníček - bílkoviny

Bílkoviny jsou stavebním kamenem pro tvorbu a údržbu svalové hmoty, hormonů, tkání, krvinek Vitamíny nejsou zdrojem energie, ale zato čistí a regulují chemické reakce v těle.

Pravidla sportovního stravování

Žádná jednotná strava nezajistí veškeré potřebné složky vašemu tělu. Nezbytným prvkem je proto rozmanitost stravy, která by měla zajistit vše v dostatečné míře, bez zbytečného vybírání jednotlivých složek potravy. Nemusíte nic přehánět, snažte se jen vybírat co možná nejprospěšnější věci při každodenním nákupu potravin.

Cvičení a fitness - další zajímavé rady pro muže a ženy

Cvičení – sporty vhodné pro vaši postavu

Pilates – pro fyzickou i psychickou rovnováhu

Kurz správného posilování

Břišní tance – pro relaxaci a krásné tělo

Do léta krásná a štíhlá …

Oblečení z moiry - ideální nejen na sport

Strečink a úvod k posilování

Cviky pro pevná záda

Zhubněte ve tváři

Cvičte podle svého tělesného typu

Cviky na zpevnění ramen

Kruhový trénink v posilovně

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů