Kdy dieta ničí tělo

Při svém úsilí zhubnout se dopouští mnoho žen fatálních chyb, které mohou vést k závažným zdravotních potížím. Vůbec nejhorší, co můžete svému tělu udělat, je hladovění – a přesto právě tento způsob hubnutí podstupuje nejvíce z nás.

Číselný ukazatel na osobní váze

Hladovění a hladovka

Nejčastější dietní chybou je hladovění. Pokud hladovíte, tělo se zalekne, že „jídlo došlo“ a vytvoří si tukové zásoby pro přežití. Shozená kila půjdou ze svaloviny, tuk ale zůstane. Pokud občasné hladovění přejde v hladovku – tedy úplnou absenci jídla, postupně se budete potýkat s potíži jako je únava, zapáchající dech, bušení srdce, svalová slabost, záchvaty zimy a bolesti hlavy. Budete neklidní, sklony k depresím se budou prohlubovat. Je prokázáno, že hladovějící lidé se uzavírají do sebe, přestávají mít zájem o své okolí – včetně rodiny a přátel.

Čím déle hladovět budete, tím horší je obvykle také přechod k běžné stravě. Tělo bude chtít všechno to hladovkové příkoří vynahradit, takže očekávejte nezřízený záchvat žravosti. Nakonec budete vážit ještě více než před hladovkou – a svaly tentokrát nahradí tuk! Navíc, pokud to při přechodu přeženete se solí, čekají vás otoky končetin a očních víček, které mohou trvat i několik dní. A to nejhorší nakonec – dlouhodobé hladovění, které přinese své výsledky – tedy rapidní úbytek kil, může snadno přejít v životu nebezpečnou anorexii.

Jo-jo efekt

Diety končící opětovným nabráním kilogramů k původní váze mohou způsobit úplný rozvrat metabolismu. Časté přejídání způsobuje špatné hospodaření s minerály – sníží se množství draslíku v těle, což může vést k srdečním poruchám, dochází k dehydrataci, střevním potížím a nezřídka také k hormonálním poruchám. Přejídání může sklouznout v poruchu příjmu potravy – nejčastěji k bulimii.

Přemíra sportu

Pokud to přeháníte se sportem a nedodáváte tělu dostatek živin na zvýšený energetický výdej – především v podobě bílkovin a sacharidů, svaly přetížíte a koledujete si o malér. Svalová vyčerpanost může přejít ve svalovou horečku a vyřadit vás z běžného života na několik dní.

Dieta bez tuku

K tomu, aby se do těla vstřebaly vitamíny a minerály jako je vitamín A, D a E nebo vápník, je třeba přijímat stravou i tuk. Vrhne-li se žena výhradně na nízkotučné jogurty, její tělo vápník bez užitku vyloučí – chybí mu totiž tuk, ve kterém by se minerál mohl rozpustit. Nedostatek vápníku se pak odrazí na stavu kostí, vlasů a nehtů.

Tuk potřebujeme také kvůli nenasyceným mastným kyselinám – jejich nedostatek může vést k nezvratným zdravotním potížím (kardiovaskulární onemocnění, jaterní potíže, poruchy zraku a plodnosti ad.).

Rady pro dokonalou postavu:

Vláknina - základ zdravého hubnutí

Hubnete? Všímejte si obalu

Hubněte při úklidu!

Vnitřní tuk ohrožuje vaše zdraví

Dieta - skutečnost o dietních potravinách

Chuť na sladké - jak ji zahnat

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2019 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies